Kampanjen Anmäl brister i färdtjänsten, 15 okt-15 dec
Efter feedback från er medlemmar har vi förenklat processen för att anmäla brister i färdtjänsten. Vi vill även påminna om att det gäller både Västtrafik och Göteborgs stads färdtjänst.

Anmäl på dessa två sätt:

Fyll i formuläret på nätet med webbadress: www.srf.nu/bohuslan/anmalbrister 
Ring eller mejla vår ombudsman Jenny Bramstång så hjälper hon dig att fylla i formuläret. Du når henne på telefon: 072 33 201 09 eller e-post: jenny.bramstang@srf.nu               
Vi vill att alla resor som inte följer de avtal som finns mellan Västtrafik samt Göteborgs stad och utförarna anmäls.

Här är några exempel på vad som står i avtalet:

  • Chauffören skall presentera sig med namn och att hen kör för Västtrafik.
  • Chauffören skall kliva ur bilen vid hämtning och lämning.
  • Chauffören får inte fråga dig om vägen.
  • Chauffören får inte prata i telefon i privata ärenden.
  • Alla bilar skall ha lastgaller.
  • Alla bilar skall ha en fungerande kortterminal.
  • Chauffören skall kunna förstå och göra sig förstådd på svenska.
  • Naturligtvis skall vi även anmäla andra felaktigheter vid resetillfället.

Tillsammans kan vi göra skillnad! Kampanjen startar den 15 oktober och pågår till den 15 december.