
Kampanjen Anmäl brister i färdtjänsten, 15 okt-15 dec
Kampanjen Anmäl brister i färdtjänsten, 15 okt-15 dec
Efter feedback från er medlemmar har vi förenklat processen för att anmäla brister i färdtjänsten. Vi vill även påminna om att det gäller både Västtrafik och Göteborgs stads färdtjänst.
Anmäl på dessa två sätt:
Fyll i formuläret på nätet med webbadress: www.srf.nu/bohuslan/anmalbrister
Ring eller mejla vår ombudsman Jenny Bramstång så hjälper hon dig att fylla i formuläret. Du når henne på telefon: 072 33 201 09 eller e-post: jenny.bramstang@srf.nu
Vi vill att alla resor som inte följer de avtal som finns mellan Västtrafik samt Göteborgs stad och utförarna anmäls.
Här är några exempel på vad som står i avtalet:
- Chauffören skall presentera sig med namn och att hen kör för Västtrafik.
- Chauffören skall kliva ur bilen vid hämtning och lämning.
- Chauffören får inte fråga dig om vägen.
- Chauffören får inte prata i telefon i privata ärenden.
- Alla bilar skall ha lastgaller.
- Alla bilar skall ha en fungerande kortterminal.
- Chauffören skall kunna förstå och göra sig förstådd på svenska.
- Naturligtvis skall vi även anmäla andra felaktigheter vid resetillfället.
Tillsammans kan vi göra skillnad! Kampanjen startar den 15 oktober och pågår till den 15 december.