IT-support

Synskadades Riksförbund är landets företrädare för personer med synnedsättning. Vi skapar gemenskap, sprider kunskap och verkar för ökad självständighet. Med en stark röst driver vi frågor för att skapa likvärdiga förutsättningar och livschanser för synskadade. Vårt rikskansli med cirka 60 anställda ligger i Enskede, södra Stockholm. På rikskansliet har vi fem verksamhetsområden som på olika sätt arbetar för att personer med synnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Inom Synskadades Riksförbund arbetar vi för att våra värdeord varm, alert och klok inte bara ska vara ord på papper, utan de är ord vi agerar, kommunicerar och fattar beslut utifrån.

I rollen som IT-Supporttekniker ingår du i ett team med ytterligare två tekniker och kommer att vara en central del i organisationen och medverka till utvecklingen av organisationens befintliga och framtida IT-struktur. Du får möjlighet att arbeta i en bred roll med problemlösning av varierande komplexitet. I rollen som IT-supporttekniker arbetar du med intern support till organisationens anställda, du felsöker samt löser problem. Arbetsuppgifterna kan innefatta allt från installation och felsökning till konfigurering samt installation av mjuk- och hårdvara. Det är en fördel om du har erfarenhet av datorbaserade synhjälpmedel.

Mer konkret kommer arbetsuppgifterna i rollen som IT-Supporttekniker bestå av:

  • Support både på plats och via fjärrstyrning på distans
  • Installera datorer, hantera användarkonton samt licenser
  • Utvärdera och testa ny programvara inför upphandling
  • Felsökning av datorer, nätverk samt övrig kontorsteknik

Dina kvalifikationer

  • 1–3 års arbetslivserfarenhet inom IT-support
  • Goda kunskaper inom Microsoft 365, Windows 10
  • Erfarenhet av administration av webbpubliceringsverktyg
  • God pedagogisk förmåga
  • Hantera och ge viss support på mobiltelefoni
  • Meriterade med kunskaper i tillgänglighet, WCAG-standard samt nätverk, Active Directory och säkerhet i molntjänster
  • Det är meriterande att ha erfarenhet av att använda och hantera synhjälpmedel

För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi gärna att du är en positiv person med ett driv och vilja att utveckla men med förståelse för att det behöver ske stegvis för att organisationen ska hinna med. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med ytterligare tekniker, därför krävs det att du har en god samarbetsförmåga, hög serviceanda och en vilja att lära och utvecklas. Du är van att arbeta strukturerat och driva projekt och är noggrann. Du kommer ha daglig kontakt med organisationens anställda och ombudsmän som har varierande kunskapsnivå när det gäller IT vilket även ställer höga krav på att du kan kommunicera på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med sex månaders provanställning. Lön enligt överenskommelse. Tillträdesdag så snart som möjligt, eller enligt överenskommelse. Du kommer främst att arbeta på kansliet i Enskede. Det är en hundvänlig arbetsplats.

Intresserad?

Välkommen med din ansökan med cv och personligt brev till e-post: jobbansokan@srf.nu senast 31 januari 2022.

Vi intervjuar löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten, kontakta:
Eva Vallin, Chef Marknad: 08-39 93 23, eva.vallin@srf.nu

Facklig representant för Unionen är:

Sally Thunström, 08-39 92 26, sally.thunstrom@srf.nu

SRF eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som det tillför verksamheten att bland våra medarbetare ha en jämn könsfördelning, personer med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund. Vi har kollektivavtal (Unionen-KFO).

Vi undanber oss kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.