Anmäl brister i färdtjänsten
Vi ber er alla att anmäla sådant som ni råkar ut för, stora och små problem, då ni reser med färdtjänst. Ni kan antingen maila till skaraborg@srf.nu eller ringa in till SRF Skaraborgs kansli 0511-347970 så hjälper vi till och fyller i det formuläret eller att ni följer den här länken så kommer ni direkt till formuläret.
Längre ner på sidan kan läsa vad formuläret innehåller.

Kampanjen pågår två månader, 15 oktober till 15 december 2023. Under den tiden vill vi att man anmäler brister vid varje resa där det uppstått felaktigheter.

Synpunkterna kommer att vidarebefordras både till Västtrafik och till en kampanjmailadress som alla distrikt har tillgång till. Anledningen till att vi samlar alla synpunkter på ett ställe är att vi själva i SRF skall kunna ta fram statistik på inkomna synpunkter som vi sedan kan använda i vårt påverkansarbete för en bättre färdtjänst.

Självklart sprider vi inte uppgifter från någon enskild resenär men vi måste ha information om vem som lämnar in klagomålet för att kunna lämna in synpunkten till Västtrafik.

Hoppas att alla vill dra sitt strå till stacken.

SRF Skaraborg
Genom
Britt Artursson

 

Anmäl brister i färdtjänsten, så här ser formuläret ut.
I formuläret kan ni se vilka brister det kan handla om. Det går att välja mer än ett alternativ om flera alternativ stämmer på samma resa.
Det är så klart också möjligt att anmäla andra brister än de som är listade i formuläret.
Förnamn och efternamn
Vilken kommun bor du i
Datum och klockslag för resan
Avreseadress
Ankomstadress
Vilken typ av resa: Färdtjänst, arbetsresa eller sjukresa
Chauffören presenterade sig ej med namn.
Chauffören stannade kvar i bilen och hjälpte mig inte utanför bilen.
Jag fick inte hjälp med ilastning/urlastning av mitt hjälpmedel/bagage.
Chauffören pratade i telefon, privata samtal.
Chauffören körde vårdslöst eller för fort.
Jag och chauffören hade svårt att förstå varandra p.g.a. språkförbistring.
Bilen var försenad och jag fick ingen information om det.
Chauffören frågade dig om vägen.
Chauffören hittade ej till hämtnings/lämningsadress eller angiven plats.
Jag blev inte upphämtad/avlämnad på hämtnings/lämningsadress eller anvisad plats.
Kortläsaren i bilen var ur funktion.
Jag hade svårt att hantera betalningsterminalen p.g.a. touch-skärm.
Bilen saknade lastgaller/lastnät.

Detta hände under min resa. Beskriv med egna ord.